Saturday 2 February 2013

born this way

tengok cermin, *bnyknya jerawat
lately i've been thinking about sometg
should i do it o not *in doubt
kalau ingat2 balik, ramai yg complain muka ku nampak garang
wat to do... I WAS BORN DIS WAY!!!!

sejak dr skolah,
disebabkn fizikal ku yg besar, muka plak xslalu senyum, ramai yg ckp aku garang
nickname primary school ku, ~singa~
xdinafikan masa sekolah rendah, aku pengawas yg garg,
ingat2 balik,
- pernah buat budak darjah 1 nangis
- pernah jentik budak lelaki punya telinga sampai merah
- ada org nak baling batu sebab menyampah ngan aku
*bnyk nya dosa

naik sekolah menengah,
aku xpukol org dah, dah besar kn~ *haha
tp 1 incident yg buat aku rasa brsalah
- lepas duty sapu sampah dlm kelas, aku ckp kat diorg
"jgn sapa2 buat sampah lg"
tp lepas tu ada sorg budak lelaki nak uji kesabaranku, p buang sampah xmasuk dlm tong
aku xmarah, aku pandang ja sampah tu,
pastu ada sorg budak lelaki lain ckp
"weyh pia marah dah"
than dia pon pegi tolong buang sampah tu elok2..
-masa ada prhimpunan budak perempuan dlm dewan, aku ditugaskan utk kawal pelajar,
pastu aku nampak budak senior try nak bukak pintu yg dah ditutup,
dgn pantasnya aku ckp dr belakang
"tu apasal tu??"
diorg pon brtaburan brpecah

masuk matric, ada org panggil aku mafia!
sofia mafia sofia mafia *mcm tu lah budak tu ckp, tp aku xbuat apa2 pon except trbaling kotak pencil kat dia *hehe dia jgk yg cari pasal
seingat aku, kat matric xda la plak aku blasah2 org

masuk u
- tanya sorg budak perempuan ni, "awk tengok sy, 1st2 awk ckp apa?"
dia dgn tanpa segan silunya ckp "nampak garg la"
- in fact, lecturer pon ada yg ckp
"sy nampak awk ni garg"
*padahal aku just buat presentation ja pon dpn dia

well, nak buat mcm mana kalau dah lemak kat pipiku buat mulutku ke bwh :( *sort of like dat
xkn aku asyik nak senyum xb'tempat
kang org ckp aku gila lak
maybe aku kena buat apa yg aku doubt, & after dat mesti xda masalah!

xseronok org ckp kita garg, coz itu buat org jauh dr kita..
i want to b known as friendly, but wat to do~ *sigh

p/s:
- apa2 pon brsangka baik lah dgn semua org
- don't judge a book by it's cover, coz we'll never know wat is inside
- insyaAllah, akan ku buat apa yg ku inginkn!

peace b upon  u! :)
  

No comments:

Post a Comment