Monday 6 January 2014

:)

Sorg
Layan perasaan
Tepi pantai
Ombak garang petang ni
Tp aku nyaman
Tengok ombak
Denga deruan
Tenang
Alhamdulillah
Dah 23
Ingatkan nak sorg2
Sendiri
Tapi perancangan Allah
lebih indah
lebih hebat
Allah temukan aku
Dengan orang2 yg boleh buat aku senyum sampai telinga
Walaupun sekejap
Walaupun seketika
Mereka ada
……………..
Reflect balik
Dah 23
Apa yg dah aku buat
……..soalan yg xmampu aku jwb……..

Aku selalu ckp
Kejar cinta Allah dulu
Tp xpernah list
Apa methodnya
Sekadar cakap
Jadi
Sempena aku duk sorg2 layan prasaan ni
Ni list yg aku akan buat utk kejar cinta Dia
*org lain dah buat lama, aku je br nak tulis, br nak brtindak*
- solat = jaga = awal waktu
- mengaji = pagi + ptg stp hari *markah bonus = hafal + faham*
- puasa = sunat = amalkan
- qiam = tolong la buat
- sedekah = hari2, bukan guna duit, guna tenaga pon jalan
- jaga pandangan = jgn duk tengok benda bukan2
- jaga ikhtilat
…………………….
Ikhtilat
Bercakap bila perlu, berjumpa atas dasar kerja, xbrlebih dlm pergaulan….
Kadg2 dr sendr xmampu nak buat… insyaAllah, thn dr drpd brgaul sakan
………………………….
Bnyk benda yg kita blh buat utk kejar cinta Allah sebenanya
Kalau Tanya org lain
Confirm
Diorg buat lebih bnyk
Lebih lg ibadahnya
insyaAllah
aku jgk nak buat apa yg diorg buat
utk kejar cinta Dia

krn Dia lah
me is me
krn Dia lah
semuanya cantik
krn Dia lah
hidup aku penuh warna
krn Dia lah
nafasku masih di jasad
krn Dia lah
Tuhanku.

Semua yg datang dlm hidup ni
Tinggalkan kesan atas diriku
Aku kenal kau
Krn Dia yg tentukan
Kau menjadi sebahagian watak dlm hidup aku
Xkesah apa cerita yg terjadi
Kau tetap bermakna
Xkesah sekejap mana kita berjumpa
Kau tetap ajar aku sesuatu

Maaf
Diri ini kadang2 khilaf
Mulut ini kadg kala lancang berbicara
Hati ini kadg2 mencari buruk apa di dpn mata
Maaf

Hari hari yg mendatang

Harapnya
Aku akn berubah
Mulut ini harapnya xkering dr menyebut namaMu
Hati ini harapnya Nampak apa yg baik sahaja
Harap dan terus berharap



Alhamdulillah, sudah 23…. 
Peace be upon u… 

Nak tengok sunset!

No comments:

Post a Comment