Wednesday 4 February 2015

crita mereka

pagi ni aku masuk lab lewat sikit,
masuk kejap, pastu hanta adik pegi uruskan muet dak2 dip..
aku ksian tol kat budak2 dip ni..
diorg pon student sini jgk..
tp diorg mcm dianak tirikan..
bukan mcm lah!
MEMANG dianak tirikan pon!

urusan muet pon adik jgk yg kene settle sendiri..
dah jpn mintak staf,
staf la pegi!!
haish~

apa la salahnye luangkan masa sejam utk pegi jpn tu kejap
korbankan masa makan pagi tu jap,
kejaapppp je

otw pegi jpn
borak2 ngan adik..
crita pasal his love life

drpd apa yg dia cerita,
budak ni memg syg ah kat bakal isteri dia...
tapi....
bakal mak mertua dia plak xstuju..
mak pompuan tu dah ada calon utk anak dia..
mak dia xnak anak dia sambg blaja,
adik plak nak bakal isteri dia sambg,
asalkn ada degree ok dah.

mak dia xnak tanggung dia blaja..
so insyaAllah adik yg akn baya yuran dia dulu.. *nak nanges*

aku terharu sbb ada rupenya dlm real life
org yg sanggup bekorban utk org yg dia syg..
ayat adik yg buat aku terdiam..

"xkesah la dia kawen ngan sapa, asalkan dia sambg blaja..."
"sy nak dia ada kelulusan je..."

pergh~

aku ingatkn dlm drama je..
jarang tengok dlm real life kn..

ksian plk aku ngan adik ni..
dia syg sgt..
dah g jumpa mak prempuan tu,
tp mak dia mcm layan xlayan je..

kalau aku jd mak prempuan tu,
aku bg je diorg kawen,
adik tu dah mampu tanggung anak dia..
tp tu lah,
kita xtau crita belah mak dia plak kn....

xpa la dik.
akk doakan, doa kamu dimakbulkan..
insyaAllah,
sabarrrr... & Allah will always with u!

oh!
ingat budak yg kene histeria tu x??
yg kami bwk brubat 2 3 tempat tu..
masa hanta adik masuk klas td,
dia ada luar klas,
adik ckp,
"tu dia, tengah sakit la tu...pegi la jumpa.."

aku pon pegi la...
ni kot word mula2 aku tengok dia..
"ALHAMDULILLAH....."
sbb..
dia dah pakai tudung labuh though!
seriously,
makin cantik,
makin berseri seri...
n_________n happy for u dear

dia ckp dia dah sehat
cuma kadang2 bila rasa sometg,
dia kene kluar,
tenangkn dr..

insyaAllah,
Allah ada dgn kamu dik..

huurrmm..
aku nak marah ngan staf sbenanye

tp bila jumpa adik2 aku td,
lupa plak pasal staf..

p/s:
saat aku nak move on ni..
mcm2 lak yg datang,

smakin kuat aku berdoa smoga dijauhkan
smakin kuat jgk smuanya datang kat skeliling aku...

.

No comments:

Post a Comment