Friday 26 December 2014

banjir..

hari ni call mak.
Alhamdulillah, mama n semua ok
diorg kene pindah duk masjid..
sbb rumah abglong ngan abgngah 2 2 naik air

aku kat rumah kakak,
ingat nak jumpa mak kat sini
pastu balik umt
skali, mama call, ckp dah xblh nak kluar,
air naik, tutup jalan kluar..

tanya2 mak,
mak ckp
Alhamdulillah semua mak bwk ke masjid, tilam, bantal, baju, makanan
insyaAllah cukup...
termasuk la tong gas, dapur, semua abg2 aku bwk dr rumah
Alhamdulillah, diorg xterlepas pandang yg tu...

mama crita,
bila abglong ngan abgngah setup dapur yg diorg bawak,
nak masak,
mangsa lain pun datang tolong..
maybe diorg lapar sbenarnya...
tp dsbbkn xda punca, diorg clueless nak buat apa..
Alhamdulillah Allah lead my brothers utk bwk benda2 tu...

lepas tu, br ajk masjid bukak stor,
kluarkan pinggan sgala bagai...
tambah 1 dapur lg,
masak utk semua yg ada kat situ
Alhamdulillah...

kalau aku mampu,
aku maybe dah ada kat sbelah mama
ye, aku xmampu buat apa pon kalau aku ada kat sana..
tp aku nak jgk ada kat sana,
so that aku tau apa yg diorg sedang lalui...
& sama2 ikhtiar apa yg mampu kita buat...

buat masa ni...
aku hanya mampu doa dari jauh...

Ya Allah,
aku terima ujian Mu ini dengan hati yg sgt tenang..
namun, aku xmampu utk menyeka air mata ini utk mengalir
ampunkan kami Ya Allah
berikan ketabahan,
kurniakan kesejahteraan
kurniakan kekuatan
kepada semua mangsa2 banjir di mana sahaja mereka berada Ya Allah
sesungguhnya,
kami amat lemah
& kami xkan mampu utk melawan aturan Mu Ya Tuhan...
& kami percaya,
apa jua yg Kau takdirkan ke atas kami, adalah limpahan kasih sayang Mu....

.

No comments:

Post a Comment