Thursday 18 December 2014

cerita hr ni plak

petang td,
ustaz Azman datang utk tolong gadis A
malam plak,
Ustaz datang utk tolong gadis B

kesah malam ni,
lepas je aku balik dr beli makanan ngan Umira,
dapat call dr Nazirah
ckp ada sorg lg yg sakit *gadis B

aku pegi je la
masuk bilik dia,
tengok dia ok je
so aku xda la gelabah sgt
relax ja la
tanya apa yg patot
& dia jawab dgn elok

lepas tu
aku keluar tanya2 kat Nazirah
dia ckp, budak tu memg ada "sometg"
td diorg dah g kuala ibai
utk dptkn rawatan
tp malam td
dia macam lain mcm
so diorg panggil la kami

aku yg buntu ni
masuk balik bilik diorg
tanya gadis B tu
mana yg sakit?
dia cakap kat tangan
so
aku urut2 la sambil baca2 sikit
mula2 aku tanya
awak percaya sakit ni datang dr dia ka dr Allah?
"dari Allah"
ok beres,
skali
"kak, tolg sy, sakit.... dia xnak tinggal sy..... dia xblh nak kluar.... dia xda tempat nak pergi... xda org nak diaa....."
stp apa yg dia cakap,
aku balas balik
tempat kau bukan kat sini, tinggalkn dia, kau tau masuk mesti kau tau keluar, tempat kau dgn kaum kau, memg xkan ada siapa nak kau

lepas tu,
gadis tu tolak tangan aku
cakap dia dah ok

kbetulan ustaz Azman sampai
so ustaz pon mulakan bacaan
serius dia senyap ja
xrespon apa2 pon
so ustaz kata
kadang2 semua ni mind settg ja
kita perlu ada rasa takut
tp jgn takut sgt
they can't harm us though
kecuali dgn izin Allah

ksian kat adik2 ni
masuk malam ni,
10 org dah rasanya
insyaAllah lepas2 ni ok

p/s:
sabar lah
ujian Allah datang dalam macam2 bentuk
tp semuanya atas dasar kasih sayang Dia
Dia bg kita sakit,
nak hapus dosa kita yg ala2 xsedar diri buat dosa stp masa
Dia bg kita sometg yg kita xnak
nak tunjuk, sebenarnya hikmah Allah lebih indah dr angan2 kita
yg pentg
sabar
usaha
tawakal
don't loose hope on Him
Dia bagi kita berada dlm pelbagai situasi mengikut kemampuan kita
sbb
Dia lg tau diri kita dari diri kita sendiri

peace be upon u adik2 diploma....


No comments:

Post a Comment