Wednesday 3 December 2014

sesi prabih duit student~


aku   : tolong letak kunci kete kat pak guard ye
Kein : kat pak guard? knapa? pak guard pinjam ke?
bwahahhahahahhahaha

Kein never fail to make me die laughing!! lol

well, esok Jumaat, so xda class.
so meh nak catat pengalaman pergi Ausie haritu

Alhamdulillah,
Allah bg kesempatan utk pergi tempat org
mcm2 drama sbenanye sbelom nak pergi tu
sampai ada 1 tahap aku nak tarik dr
tp, His plan is the best & always be


ni sbelom brangkat dr UMT

23 August 2014....... sampai la kami ke Melbourne airport


3 hari kami kat sana, 
hari pertama takda la g mana, 
just jalan2 pusing2 naik mini bus provided.

sampai tempat yg cantik ja,
"ok, turun la, ambik gamba, 10 minit!" lol

so here's da pict

En Jamal ckp bila tengok pokok ni
"xda daun, tp kat bwh xselerak pon dgn daun gugur"
huuurrrmmmm...
boleh agak x bandar diorg bersih ke x? lol

trees always captured me

xingat ah nama apa tempat ni, dekat pukol 5 ke 6 pm


duit diorg, rasa mcm kupon je weyh.. 


water fountain dia cantik weyh... tepi jalan je sbenanye

depan X-Base, tempat kami menginap

depan x-base. Melbourne banda yg ada tram tengah2 jalan.
kami xnaik la, nak g mana kn



rental bicycle. boleh wujudkan kat kolej! yeah

malam2, kami suka g sini
jalan kaki ja
mcm mart la. kami try benda2 yg xda kat Malaysia kat sini.
oh! strawberry, 3 dollar je weyh! *don't convert to RM plis*
dah la besar!!!

aku excited tengok buah2, sayur2 yg rare jumpa kat M'sia. lol

tengok harga weyhhh... kat sini aku sanggup ah beli,
kat M'sia xsanggup weyh!
again, *jgn convert to RM plis*

oh! aku ada beli 1 buah yg pd mata aku sgt cute & menyelerakan,
3 biji brapa dollar tah.
nama buah tu, tamarillo....
family of tomato jgk la..
pedas!
   


hari ke-2 - ke Philip Island! & wildlife park *jumpa En kangaroo!


makanan bwk sendr.
isteri Ustaz masak

tengah focus ambik gamba org tido!
sapa tido, xkan terlepas ok

sbb tu aku, Midar & Fadhil AMAT alert bab2 tido dlm bus! haha


sempat Cik Ah snap.. 

sampai kat Philip Island.
sejuk jgk la kat sana, sbb dah terbiasa Malaysia panas kan

lepas dr Philip Island, tengok burung, kami keeeeee.....

wildlife park! kangaroo ada kat sini!

aku geli... tp dia comel~ hew

aku xprasan sbenanye burung tu sgt dekat dgn aku.. =.=''

balik dr wildlife park, singgah mall, pegi coles lagiiii~ *haha
coles cawangan banda mungkin~ lol

malam tu jgk, kami sambut birthday DJS... :)
of course la acah2 surprise kaaannn~ haha



makaaaa...... tiba lah hari yg kami tunggu2! 

1st, kami ke...... UNIVERSITY COLLEGE~


ni mcm pengetua kat college ni la.. She is Mary!


college yg kami lawat ni sbelah2 ja, so jalan kaki saja

2nd college.
St Mary's

yg ke-3
mcm dlm gamba!



ni adalah gabungan 3 kolej ni punya facilities ........

sighing...........

bila M'sia punya kolej nak jd cam ni ye?










this is life...... *mungkin









one thing yg xblh kami miss... of cos... selfie~ 



acah2 student sgt~




i dun know y i'm so happy...
maybe sbb kat bwh ni kot

kami diberi makan!
lol
2nd college provided us with foodsss
halal ok!
& of cos, sedap.

aku cuba menghasut mereka
pendengar palg tekun
of cos
 Kein! hahahah



lepas melawat ketiga-tiga college
Ustaz drop kami kat tengah2 banda
so here we are!

tepi jalan
& i mean
betul2 tepi jalan

told ya~
main road ok

duduk tepi jalan Melbourne,
bercerita pasal isu semasa M'sia~
lol!

me & Mommy Iman excited~ lol



malam tu, kami jalan ke tepi pantai~



tengah tggu budak2 lambat kan~ 

blakang tu pantai sbenanye



hari ke-3

hari utk beli souvenir je la kan

so, kami ke Victoria Market! 


sebok tengok barang~

aku ngan Kein buat keje gila,
when we just walk for hours & xbeli apa2
sampai btembungan ngan Shariff & Hafiz
& they said ada 15 minit lg nak kene naik bus!
lepas tu memg kami mcm apa tah
menghabiskan duit!

brenti solat kat sini...
 



tepi jalan shoot!

budak2 kimia~


roomate ku~
nak sgt kan! lol

abg Nik knapa tah.. haha
ngan Kak Bad.. gila2 dua2 org~ lol


another shot tepi jalan~


petang tu, kami berbbq di tepi jalan! haha
bagusnya bandar ni, 
diorg sediakan grill awam! sesiapa ja blh guna..






so, ni keje diorg~ haha

hahaha
tengok gamba ni je aku nak gelak
aku, Kein ngan girls yg lain potg2 buah
skali Fadhil datang tolong
kami buat fruit & vege salad
pastu Fadhil tanya aku,
carrot ni masuk sini ke?
dgn confidentnye aku jwb
"ha"
dia pon masukkan dalam fruit salad!
lol
bg aku yg memg suka buah ngan sayur,
aku xda prob~ lalalallala


malam tu kami ke pantai lg,
tp kami just jalan2 
xda la cam malam sbelumnya 
where we played game & bg ucapan...~ haha

lastlyyyyyy~

sbelom brangkat balik~
Melbourne airport..
:)




well, Alhamdulillah
aku sbenanye jenis yg suka duduk rumah
terperap doin' things that i like
tp bila lepas balik dr Ausie ni,
aku tiba2 ada cita2 nak jalan lg~
insyaAllah backpack ke tempat2 lain lg...

penat dah tulis

p/s:
betullah bila ada yg suruh kita
"berjalanlah di muka bumi"
bila balik, buat perbezaan
& look how lucky u r
& how lucky they r
& jgn lupa,
Allah tu Maha Adil... :)

peace be upon u...
suddenly missing the moment that we were there










  

No comments:

Post a Comment