Tuesday 16 December 2014

smalam punya kesah

smalam (15/12/14)
lepas ambik barang kat bilik kak Chai, around pukol 11.00 gitu,
dah tuka baju, siap2 nak bukak progress presentation utk hari ni *which is just happened

tiba2 k.Chai call,
Zarith, i call Midar, tp xdpt,
ada budak histeria kat ij bilik XXX

ok ok, sy tuka baju jap.

otw g ij,
skali dpt text dr k.Chai,
"zarith, ada 2 org kene histeria"
alamak~

aku pegi je la,
sampai2 bilik tu, ada sorg tengah berpeluk,
sorg tengah meraung.
aku dgn acah2 tau nya,
mintak sorg yg berpeluk tu,
pegi duduk bilik lain
so diorg pon ikut je la..
aku bukan apa,
takut 2 2 meraung serentak,
mcm mana nak control

aku pun tengok budak yg meraung tu
kalau budak lelaki tengok bola,
menjerit bagai nak gila,
bygkn dia meraung sekuat hati,
lama plak tu,
sakit weyhhh

aku pun baca la sikit2 utk tenangkn dia
Alhamdulillah, dia diam, tenang,
aku "berkomunikasi" sikit2 ngan 'dia'

nak keluar x?
geleng
knapa kau kacau dia?
geleng
saja?
angguk
saja2 keluar la, aku mintak cara baik ni, ke nak aku panggil ustaz?
geleng

aku memg tau, aku xda kepakaran nak kluarkn benda2 alah tu,
lgpon klas darussyifa' yg aku tumpg tu pon xhbs lg. *hehe

so, bila aku rasa dia memg perlukan bantuan,
aku pon mintak la kak Chai telefon en Hamdan *again. haha
bila time tggu en Hamdan datang,
kami xla sunyi dr baca apa yg kami tau..
kejap dia senyap,
kejap dia meraung

sampai en Hamdan datang,
lama weyh nak kluarkn dia,
ada skali en Hamdan silap baca,
'dia' betolkn. *perrghhh live depan mata
"salah la! mcm ni!!!" sambil menjerit

then, ada 1 masa,
dia ok, siap boleh cerita mcm mana benda ni start
aku ingatkn dah settle,
so aku pegi la jenguk kawan dia,
bg 'motivasi' sikit, biar dia kuat smangat,
pastu aku tggalkn dia,
pergi kat kak Bad plak,
kak Bad mintak aku bacakan ayat kat air utk dia
lepas sudah buat air,
skali kak Bad kata budak tu kene balik
huh???~

aku pon pergi la balik bilik tu,
meraung lg
kawan dia kata,
tengah dia bcakap2 tu,
dia baling fon

naseb baik en Hamdan xbalik lg
pastu, en Hamdan panggil ustaz yg dia kenal,
so tggu la ustaz tu sampai,

bila ustaz tu sampai,
lama jugak nak kluarkn
siap kene panggil 2 nama budak lelaki yg benda tu panggil
dia suh budak lelaki tu mintak maaf
so, diorg pon ada la skali

last2, alhamdulillah, kluar la benda tu dekat pkol 3.30 pagi... *tq

bila dia sedar,
dia tanya bila budak2 lelaki tu masuk? *lol

serius ksian weyh,
penat

kesnya,
malam tu, sblom diorg balik dr lab,
diorg bergurau pasal benda2 ni
skali, benda tu masuk la
dah dipanggilkn~

so,
sbelom ustaz balik,
dia suruh kami amalkn Bismillah 5
buat benteng
kuatkn diri

alhamdulillah,
aku ok je balik smalam.
yg aku risau,
present hr ni
dah la xcukup preparation
so, pagi ni aku buat la ayat apa yg patot lepas hantar kak Chai pg td

pkol 2.00 aku pegi la tempat present
aku org ke 7 kalau xsilap
nervous jugak,
masuk2
kene ngan Dr Syuk terus
"hah! pandai2 tutup"
aku gelak dah
so present la
sampai sesi soal jawab,
banyak plak soalannya
ada yg aku boleh jawab,
ada yg aku xsure, aku ckp je la..
"oh sy xsure la plak pasal tu"
dah habis tu,
aku ingat Dr nak tanya lg,
"ada apa2 lg Dr?"
"eh! nak soalan lg ke? 1st time ni!"
"eh x x! tq Dr!" *hahahaha

p/s:
Alhamdulillah,
aku sbenanye agak takut nak present ni
walaupon acah2 xda prasaan,
aku manusia la wey
tp,
again,
Allah xmenghampakan hambaNya
aku ni dah la hamba Dia yg paling hina,
dosa xterkira dah
tp Allah tetap bantu aku
Allah xpernah tinggal hambaNya

smalam time tolong pegang budak histeria tu,
tedetik jgk dlm hati
"esok presentation.... hukhuk"
tp,
bisik balik dlm hati,
"Allah ada, ikhlaskan hati sofia, Allah akan tolong kau"

Alhamdulillah,
aku agak seronok present kali ni
walaupon xperfect,
Dr Syuk, Dr KA, Dr Aidil, semua bagi aku semangat & diorg sngt membantu

Allah hu,
Dia selalu jentik hati aku pada masa yg xdijangka-jangka dgn His warm love
walaupon aku serabut, kusut, dgn flue, sakit kpala,
Allah hilangkn serta merta pada masa yg paling tepat

at 1 time,
bila aku ckp kat manusia,
aku sakit,
xda pon yg concern,
sedih jugak la,

tp bila fikir balik,
aku pon xconcern bila org sakit,
sbb aku xnak diorg spoil with da sickness
so, adil la tu
no bd.

tp, bila kita mengadu pd Allah,
Allah xpernah kecewakan kita...........

Ya Allah, terima kasih,
walaupun aku hambaMu yg palg hina,
tp Kau tetap denga permintaan aku

peace be upon u
.

No comments:

Post a Comment