Saturday 27 December 2014

roti

ini hikayat hidup roti yg aku beli tadi...

hari ni balik umt dari rumah kakak,
pukol 5.45 br betolak,
aku ckp kat kakak,
nak brenti beli roti kat kdai sdara dia
kakak siap bagi duit utk beli roti :)
kakak dah pesan, jalan tu susah sikit nak kluar,
so kakak suruh patah balik pastu u-turn

aku kan adik yg baikkk *tangan d bahu
lepas beli roti,
yup, aku xnampak kreta belah kanan,
so aku ikut ckp kakak
patah balik,
tapiiiiiii....
aku x u-turn,
aku ikut jalan lain,
pernah lalu jalan tu,
tp xslalu...

aku rasa,
aku bawak biasa dah,
serious
xda benda yg nak dikejar,
so relax ja la

sampai la aku kat kwsan yg kiri kanan ramai peniaga...
aku bawak mcm biasa,
sampai 1 kedai,
aku nampak ada kereta depan kedai tu *no bd
skali.....

budak melintas depan kreta~ *T_T
dia lari lintas depan kreta aku nak g seberang jalan...

ake elak, dia pon elak,
tp aku dapat rasa tayar kreta lenyek sometg...

tros brenti tepi jalan
keluar *shaking serious nak nangis
tengok budak tu berdiri tepi jalan sbelah sana *lega, tp still shaking
ayah dia tegak tengok dia
then,
tengok kat kedai diorg,
sorg prempuan jatuh, pengsan... *sudahhh
mak dia rupanya...

ayah dia angkat,
basuh muka isteri dia ngan air, try kejutkn... *aku xtau nak buat apa *serious aku brdiri tegak ja
at last aku mampu ckp ni ja
"nak sy bwk pegi hospital ke?"
tp diorg tolak,
2 3 kali aku offer,
tp ayah dia kata
isteri dia dah biasa
tekejut je ni
kejap lg ok...

aku stay sampai isteri dia sedar
Alhamdulillah mak dia ok...

budak tu luka kaki dia
teseret kat jalan
sbb dia hampir jatuh
aku tepijak selipar yg dia pakai rasanya
sbb tu jari kaki dia luka... T_T

aku mintak maaf kat semua yg ada kat situ..
serious aku xtau nak buat apa...
Allah...

lepas makcik2 kat situ tanya2,
diorg suruh aku balik,
sbb dah dekat nak malam...
pakcik tu tanya aku,
blh bwk kreta x?
maybe dia pon nampak aku tekejut..

sblom aku balik,
aku xtau sama ada nak bg duit or kene buat apa..
last2 aku sambar roti yg aku beli td,
"sy xda benda nak bg.... mintak maaf..."

Alhamdulillah,
aku still blh bwk kreta...
tros sakit kepala aku..

memg x la aku nak bgtau mama
mama pon dalam keadaan banjir...
nanti mama runsing..
aku xnak tu..

aku yakin kn dr aku,
semuanya ok,
tp aku xmampu nak senyum & buat mcm biasa...
sampai UMT dah 7.45...
text kakak, ckp dah sampai,
kakak tanya; "baru sampai?"
biasanya xda la sampai 2 jam aku bwk...
hurrmmm

Allah bg teguran..
semuanya krn kasih syg Dia..

roti tu akhirnya jadi hak mereka...

kali ni, cepatkan Allah tunjuk permulaan & pengakhiran sesuatu benda..

ada masa,
kita kena tunggu, tenung, fikir dalam sikit...
ada masa,
Allah tunjuk terus....

betapa kita xmampu nak lawan aturan & kekuasaan Maha Agung...

...

No comments:

Post a Comment