Sunday 2 November 2014

belajar drpd keadaan

lately "kami" disajikan dengan cerita org...
malas nak layan sbenanye
tp
bila sometg happen,
for sure,
Allah nak tunjuk sesuatu,
Allah nak kita belajar sesuatu

ceritanya soal hati..*yawning*
dia suka dia,
dia ni pon suka dia jugak...

aku xdak masalah
it's normal,
bila kita manusia,
suka seseorang
perasaan cinta, suka kat seseorang semua tu anugerah Dia
tp
mcm mana kita kawal,
mcm mana kita doa mintak Allah jaga hati kita,
mcm mana kita react when we fall in love,
itu yg pentg
of coz,
aku xsempurna
aku pun suka tengok org
tambah2 observer mcm aku,
yg xreti becakap,
cuma pandai melihat

dia mcm ni, antara kita layan atau x je
memg susah,
nak control hati yg tengah berbunga
nak ikut jalan yg Dia suruh
memg susah
sbb kita dicocok dengan godaan si syaitan
sbb kita punyai nafsu yg sembilan

aku xberpihak pd mana2 pihak,
in fact,
kalau sometg happen,
both party salah!
xperlu tuding kat si Hawa,
xperlu melenting marahkan Adam

yg pentg,
kita ambik ibrah drpd cerita yg datg pd kita
bukan ckp
"tu laaaaa.... aku dah kabo...."
"kan btol aku ckp....."
bla bla bla & bla

sbg org luar,
aku simpati pd 2 2
bukan salah kau teringin utk merasa gembira
bukan salah kau teringin untuk mencuba
bukan salah kau terlalu ikutkan hati
bukan salah kau yg terlebih berani

maaf,
aku hanya boleh ambil pengajaran
aku xmampu utk bantu
aku hanya mampu doakan semua
supaya akhirnya
semua aman

p/s:
trying to chase the love from the One that giving love without a reason to love....

peace be upon u!

oh, tiba2 tajuk ni berlegar di minda ku
"surat utk dia"



No comments:

Post a Comment