Monday 3 November 2014

kehadapan awak

seorang wanita yg banyak kelemahan
seorang yg susah utk disenangi oleh manusia lain
banyak dosa yg dah dilakukan
banyak kesilapan yg dah terjadi

andai kata kau ditakdirkan menjadi suami ku
maafkan aku krn kau ditakdirkan berjumpa dgn ku

ini utk mu

xperlu pelamin yg indah
xperlu hantaran yg berdulang
cukup sekadar akad 
yg akan kita fahami bersama

xperlu emas intan atau berlian
cukup dgn persetujuan mu 
utk memikul tanggungjawab yg berat 
setelah mengambil aku sebagai isteri mu

aku xminta utk dihujankan dgn kemewahan
cukup dgn rezeki hidup yg tdk membebankan

aku xminta seorang suami yg sempurna
cukup seorang suami yg setia
bukan setia pdku shj, 
tetapi pd Dia yg Utama

sekiranya kita punyai anak
didiklah mereka dgn ajaran Baginda
krn punyai anak
adalah cita-citaku utk meramaikan pejuang-pejuang Islam

akanku bisik ke telinga anak-anakku
"hiduplah kamu krn Dia"
"hiduplah kamu sebagai khalifah Allah yang bertaqwa"

impianku hanya 1,
membina keluarga yg diredhai olehNya

bicara soal poligami
perempuan mana yg xakan bersuara

tp,
andai kata aku xmampu utk bahagiakan mu
aku xmampu utk memberi zuriat kpd mu
aku hilang kewarasanku
maka gagallah aku sbg seorang isteri
dengan itu, carilah, 
seorang wanita lain yg mampu menyempurnakan hidupmu
pd masa itu, 
aku akn redha dgn ketentuan Dia
sebelum itu,
izikan aku utk menjadi satu-satunya wanita yg ada di samping mu 
yg telah berusaha utk membahagiakan mu 

No comments:

Post a Comment