Tuesday 18 November 2014

niat..

malam 18/11/2014,
tengah nak buat assignment solid state Dr Sukeri,
tiba2 Midar masuk bilik, 
"kak pia, ada budak kene histeria"
"kat mana?"
"blok ni jgk, tingkat 4"
"oh ok"

kami pon naik la..
aku dgn baju tido nye
i thought budak2 stress yg perlukn "nasehat"ja.. *hoho
sbb sbelom ni ada jgk kami handle student2 yg "terkene" ni kn...
Alhamdulillah, Allah tolong,
ok je la.. 

tp malam ni, 
masuk2 bilik budak tu,
tros dia jerit2,
baca pon,
still menjerit,
memg histeria pure la kirenye ni..
ckp la kat Midar, 
panggillah En Hamdan.. *akhirnya! haha

bila En Hamdan datg, 
makin kuat plak budak ni..
dia siap pukul2 En Hamdan
aku tolg pegang2 je la..
xreti kan..
lama jgk nak normalkn budak ni
dia siap gelakkn En Hamdan lak bila En Hamdan mcm clueless nak buat apa...
= menganjing jgk la..
ksian jgk En Hamdan, 
siap kene sepak, sbb xda sapa pegang kaki dia,
pastu aku pon tolong la pegang kaki dia, *aku je yg besa kat situ kn~ haha

Alhamdulillah, 
En Hamdan xputus asa, 
dia baca2,
skali budak tu ok...

TAPI!!!!
tengah2 En Hamdan duk rawat td, 
roommate budak ni nak masuk bilik,
tiba2 dia merengek depan bilik!!!
aku pon suh la dia keluar, 
jgn masuk, 
ada muslimin kata dia nangis plak dah...
aku pandg En Hamdan,
"bertambah pesakit En Hamdan ni"
gelak je la yg lain...

aku kluar dr bilik,
nak tengok budak yg nangis td,
skali dia ckp,
dia nampak!
dekat blakg budak sakit tu...

disebbkn budak sakit tu x settle lg, 
aku suruh kawan2 budak nangis tu baca la ayat apa2,
tolong kwn dia..

xlama lepas tu, budak sakit ni ok...
aku pon pegi la tengok  budak yg nangis tu
dia kata badan dia sengal2,
rasa benda menjalar naik...

aku pun buat2 la pandai...
izin Dia, 
aku baca apa yg patot,
urut2 sikit, 
Alhamdulillah ok.. *kot* haha

sambil2 tu aku bg la kata2 semangat~ haha
"awk jgn layan sgt benda2 ni"
"ckp kat dia jgn ganggu awk"
"kuasa Allah semua ni"
bla bla bla n bla...
aku xnak dia terfikir je apa yg dia nampak..

well,
dia cerita ja
apa dia nampak
budak ni memg kuat nangis sbenanye!
haha
manja2 gitu..lol

tengah2 duk borak tu, 
ada sorg student lg tanya kat aku
"boleh x sy nak tarik dr dari kursus rawatan Islam ni?"
xkan la aku nak ckp, boleh...
tp dia bg alasan dia yg buat aku sedih....
"sy daftar dulu sbb nak duk asrama.. sbb terdesak kn..."
hurrrrmmmm...

"buatlah istikharah dulu, kalau semuanya mudah lepas tu, maknanya Allah suruh awk blaja, tp kalau semua jd xkena, xpa lah... ikut lah hati awk cenderung ke arah mana...."

sedih sbenanye,
tapiiii.....

aku sendr bukan student...
sbb tu aku xmampu nak nasihat dia...

hurrmmmm..

p/s:
buatlah semuanya krn Dia
insyaAllah Dia mudahkan urusan kita..
jgn risau utk buat benda baik...
bantuan Allah tu dekat je...
betulkan niat,
jgn ada rasa terbeban utk buat benda baik...
ingat tu sofia!

peace be upon u.
   

No comments:

Post a Comment