Wednesday 12 November 2014

kene soal & xcaknanya aku~

ni cerita baru je jd beb. *haha

lepas class td,
sedang aku nak mengusik kawan2 ku
skali kene ambush ngan adik2 KAI yg buat street interview.
ingatkn nak tanya pasal apa..
skali dia tanya...
"ok, akk tau x apa tu SIS?"
"uurrmmm sister in Islam"
"ok, tau x apa isu yg hangat br2 ni pasal SIS?"
"yg sy tebaca kat fb br2 ni pasal transgender tu eh? diorg sokong pasal lelaki blh berpakaian wanita tu kn"
"akk tau x perjuangan sbena SIS?"
"ok, xtau, haha, jujur kan"

okeh, aku buat rumusan.
aku ni seorg yg tau surface shj pasal SIS ni
tu pon sbb kluar kat news feed kan..
kalau x,
xda makna nak cari..
sama mcm politik,
aku tau adanya parti2 politik,
tp aku xberminat utk tau ideologi, perjuangan or anytg about it
so aku = org yg xcakna jugak la...
maybe minat ku bukan la ke arah itu..

yg aku tau,
aku Islam,
perjuanganku utk Dia
berlandaskan Al-Quran & sunnah

balik tu cari2 la jugak pasal SIS ni...
diorg tu bagus sbenanye,
perjuangkan hak wanita, bla bla bla...
tapiiiiiii...
perjuangan diorg base on logic akal,
& bukan lah base on fahaman sebenar kalam Allah..

kau cakap kau sister in Islam.. ISLAM ok,
kau sendiri xpakai tudung~

kalau tengok pd hujah dr SIS ni, diorg base on Al-Quran jugak,
tp tu lah...
bila mana diorg lupa,
yg logik akal xmampu menandingi kuasa Dia,
huuurrrmmmm....

diorg xterbaca ke surah Al-Ahzab ayat ke 59.
bila Allah berfirman;

"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan2 yg beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yg demikian lebih sesuai utk mereka dikenal (sbg perempuan yg baik2) maka dengan itu mereka tidak diganggu. dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani"

semoga diorg dapat hidayah..
kembali ke ajaran Islam yg sbenar..
logik akal xmampu nak lawan Ilmu Allah
SIS tolak hudud,
padahal hudud ada dalam Quran
so???

macam2 sekarang ni,
bnyk sgt pertubuhan yg kononnya membawa ajaran Islam..
sebelum percayakan sometg,
kaji dulu, kita jugak kene ada pegangan sendiri
binalah pegangan itu dr sumber yg benar..

p/s:
-
kpd kakak2 dlm SIS tu,
ce masuk kelas agama darjah 1 balik,
kita bukan Allah's children ye,
kita hamba,
hamba yg hina, yg sentiasa buat dosa x habis2
jgn rasa diri tu superior sgt
yes u hv ur own opinion,
but please,
before u make up sometg,
refer to alim ulama' dulu
or at least yg berilmu!

peace be upon u SIS la sgt~
oh! kalau boleh, tuka nama SIS tu, malu plak aku

No comments:

Post a Comment